lunes, 21 de marzo de 2016

PACFGS. Llengua Catalana. Activitats del Ll1

Llengua Catalana. Activitats del Lliurament 1

Activitat 1 per lliurar al professorat 1r lliurament.

Un text descriptiu

En aquesta primera quinzena has d'escriure un text breu i senzill d'unes 80 paraules en el qual et descriguis tu.  Ha de constar de dues parts: una descripció física i una descripció del teu caràcter.

Abans de fer la tasca llegeix la teoria de les pàgines 79 a 89 del llibre.  Aquest text et servirà per presentar-te al professor.

Acostuma't a fer servir sempre el corrector abans d'enviar la feina.


Retroacció:


Has fet força bé les descripcions però hi tens algun error. Mira la correcció a sota.

Et falla la cohesió textual, és a dir, cal que afegeixis connectors textuals entre les frases per millorar la comprensió. Exemples: per començar, pel que fa a..., tot i així, per acabar...

Ànims i endavant!


Qüestionaris


1r qüestionari del 1r lliurament PACFGS (separació de síl·labes). Més informació a les pàgines 111 i 117 del llibre.

À-vi-a
Til-la
Sor-ra
Ma-ni-a
Set-ma-na
Guix
Ci-en-ci-a
Ma-reig
Jut-ge
Cui-xa


2n qüestionari 1r lliurament PACFGS (substantius i adjectius). Més informació a la pàgina 20 del llibre.

Bacallà - bacallans
Burguès - Burguesa
Lloba - llop
Duc - Duquessa
Comte - Comtessa
Esposa - Espòs
Heroi - Heroïna
Vidu - vídua
Soci - sòcia
Orfe - Òrfena
Cas - Casos
Aprenent - Aprenenta
Pastís - Pastissos
Nus - Nusos
Índex - índexs


3r qüestionari del 1r lliurament PACFGS (signes de puntuació). Més informació llegir el tema "La descripció".

No s'han de posar mai darrere l'abreviatura etc., perquè aquesta abreviatura ja equival a deixar el text en suspens.

S'utilitzen davant d'una transcripció o citació.

Separa generalment paràgraf que expressen idees diferents sobre una mateixa qüestió o un mateix tema.

No separa mai el subjecte del verb, ni el verb del complement directe o l'atribut.

Cal fer-lo servir en les enumeracions que mantenen una relació de sentit i que ja contenen comes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario